Гумор як спосіб вплинути на вашу думку

Гумор — потужна сила, яка може використовуватись не лише у мирних цілях. Наприклад, для інформаційних атак, а також захисту від них.

Ви не повірите, але кілька років тому НАТО публікувало дослідження (англійською), в якому детально розібрано, як ми з вами гумором відбивали російську пропаганду.

Загалом це дослідження — про використання гумору у стратегічних комунікаціях. Дослідники дуже ретельно проаналізували і пояснили, як працюють популярні російські гумористичні телепрограми, наскрізь просякнуті державною пропагандою.

Як працює пропагандистський гумор?

  • Знімає напругу, робить сприйняття менш критичним.
  • Використовує для подачі меседжів спільні контексти, з якими аудиторія погоджується.
  • Спрощує все до «очевидного».
  • Створює чіткі групи: сильні й розумні «ми» і недолугі й тупі «вони». Звісно, аудиторія асоціює себе з першими і починає зневажати других.
  • Спрощене кероване розуміння легко поширюється самою аудиторією і створює потрібний пропагандистам суспільний контекст.

Чому ми згадали про це?

Бо так само гумор можна використати для того, аби схилити аудиторію до певної думки. Наприклад, щоб люди передумали захищатися від небезпечної хвороби, може бути достатньо створити враження, що прихильниками захисту є неприємні «вони».

Так, це про «Дизель Шоу» і Телебачення Торонто, більше тут.

Total
0
Shares

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Пов'язані статті