Навігація та корисні матеріали
Центр стратегічних комунікацій зафіксував у Facebook нову інформаційно-психологічну операцію ворога. Цього разу росіяни запустили у промо текст про буцімто «французький мультик», який ображає Україну.
І навіть запропонували українцям підписати петицію про заборону творіння. Звісно ж для цього потрібно було перейти за посиланням, яке ворог додав до тексту.
Ворог створив клон «РБК-Україна», щоб розганяти «зраду» про індексацію пенсій
Перейшовши за посиланням, читач потрапляє не на петицію, а на клон українського медіа. Вороги досить ретельно скопіювали його дизайн і взяли схоже доменне ім’я – rbk.media. Справжнє доменне ім’я українського медіа – rbc.ua. Відмінності досить суттєві, але читач міг би цього не помітити.
При переході за посиланням читач бачить статтю з промовистою назвою «Разом з народом чи окремо?».
Текст складається з купи «зрадних» штампів, а головною метою є посіяти в голові читача дві думки: остання індексація українських пенсій – символічна, а діюча влада живе у відриві від народу.
Центр стратегічних комунікацій зв’язався з рекламним менеджером справжнього «РБК Україна», де нас переконали, що точно не пов‘язані з клоном.
Російські пропагандисти обрали таку тему, розраховуючи посіяти «зраду» серед однієї з найбільш вразливих категорій населення – літніх людей.
Звідки запустили рекламу?
Рекламну кампанію росіяни запустили з традиційно пустої сторінки у Facebook під назвою Windsankirs. За даними Центру стратегічних комунікацій, кампанія була запущена 17 березня. А дата реєстрації фейкового «РБК» – 21 лютого 2023 року.
Як реагувати на таку рекламу?
• Відкрийте публікацію та натисніть more у її правому верхньому кутку;
• Натисніть «Поскаржитись на публікацію more» та оберіть варіант, який найбільш точно описує порушення Норм спільноти.
Центр стратегічних комунікацій та інформаційної безпеки