«Російські ідеологічні війська»: як на замовлення Кремля агенція-підрядник воює за уми жителів планети

Навігація та корисні матеріали

«Агентство соціального проєктування» (АСП) на замовлення Москви, зокрема, дискредитує Україну, її найвище керівництво, громадян, а також лідерів західних країн, які її підтримують.

Про це йдеться у дослідженні Радіо Свобода, в якому детально показано як підрядник Кремля по дезінформації воює на інформаційному полі битви проти України та її партнерів.

«Схеми» (Радіо Свобода) спільно з десятком європейських редакцій дослідили тисячі файлів витоку АСП, які отримали німецькі медіа Süddeutsche ZeitungNDR і WDR, та естонське інтернет-ЗМІ Delfi.

Керівником агенції є політтехнолог Ілля Гамбашидзе (кампанія Doppelganger, яку викрила французька розвідка), а куратором їхньої діяльності, згідно з американськими розвідданими, називають Сергія Кірієнка – першого заступника керівника адміністрації Путіна.

Ще однією залученою до дезінформаційних операцій у кампанії Doppelganger є Софія Захарова – співробітниця адміністрації Путіна, яка працює в управлінні з розвитку інформаційно-комунікаційних технологій та інфраструктури звʼязку.

АСП працює за трьома напрямами:

  • моніторинг: група з 24-х співробітників щоденно аналізує проросійські та антиросійські статті й дописи понад 1000 лідерів думок шістьма мовами та укладає довідки про потенційні інфоприводи;
  • аналітика: спеціалісти агенції вивчають цільову аудиторію та формують так звані «темники» для виконавців;
  • креатив: автори пишуть статті з урахуванням журналістської стилістики, притаманної окремо вибраній країні, а ілюстратори створюють до них карикатури.

У відеопрезентації компанії, яка в межах витоку потрапила до журналістів і вочевидь була непублічною, Ілля Гамбашидзе знімає темні окуляри та каптур, а голос за кадром каже: «Ховатись сенсу більше немає». На його худі у кольорах військового камуфляжу нашивки «російські ідеологічні війська» та «командувач спецпідрозділом».

Далі у презентації говориться про те, як аналізується та вивчається інформаційне поле різних країн, щоб краще розуміти їх громадян — які проблеми турбують сьогодні та прогнозувати, що стане важливим для них завтра. Як ретельно готується контент відповідно до країни та прийнятої у ній журналістської стилістики, аби вплив інформаційних атак був найбільш ефективним. Діяльність АСП була переважно сфокусована на інформаційному полі 4-х країн: Німеччини, Франції, США та Ізраїля.

До своїх набутків, окрім текстових та візуальних підробок журналістських матеріалів, аналітики світових ЗМІ, вони також додають написання:

  • псевдозвітів авторитетних міжнародних організацій, прикладом, американського аналітичного центру RAND,
  • підробних пресрелізів від урядових установ різних країн — МВС Німеччини або прикордонної служби Польщі тощо,
  • псевдоаналізів соціальних досліджень,
  • пошук потенційних спікерів.

Далі більше, після ретельного опису дезінформаційних «досягнень» АСП, закадровий голос говорить: «Поле битви — уми жителів планети Земля. Це поле битви залишиться за нами!».

Знайшли помилку? Виділіть текст на натисніть комбінацію Ctrl+Enter.

Навігація та корисні матеріали

Звіт про орфографічну помилку

Наступний текст буде надіслано до нашої редакції: