Навігація та корисні матеріали
«Агентство соціального проєктування» (АСП) на замовлення Москви, зокрема, дискредитує Україну, її найвище керівництво, громадян, а також лідерів західних країн, які її підтримують.
Про це йдеться у дослідженні Радіо Свобода, в якому детально показано як підрядник Кремля по дезінформації воює на інформаційному полі битви проти України та її партнерів.
«Схеми» (Радіо Свобода) спільно з десятком європейських редакцій дослідили тисячі файлів витоку АСП, які отримали німецькі медіа Süddeutsche Zeitung, NDR і WDR, та естонське інтернет-ЗМІ Delfi.
Керівником агенції є політтехнолог Ілля Гамбашидзе (кампанія Doppelganger, яку викрила французька розвідка), а куратором їхньої діяльності, згідно з американськими розвідданими, називають Сергія Кірієнка – першого заступника керівника адміністрації Путіна.
Ще однією залученою до дезінформаційних операцій у кампанії Doppelganger є Софія Захарова – співробітниця адміністрації Путіна, яка працює в управлінні з розвитку інформаційно-комунікаційних технологій та інфраструктури звʼязку.
АСП працює за трьома напрямами:
- моніторинг: група з 24-х співробітників щоденно аналізує проросійські та антиросійські статті й дописи понад 1000 лідерів думок шістьма мовами та укладає довідки про потенційні інфоприводи;
- аналітика: спеціалісти агенції вивчають цільову аудиторію та формують так звані «темники» для виконавців;
- креатив: автори пишуть статті з урахуванням журналістської стилістики, притаманної окремо вибраній країні, а ілюстратори створюють до них карикатури.
У відеопрезентації компанії, яка в межах витоку потрапила до журналістів і вочевидь була непублічною, Ілля Гамбашидзе знімає темні окуляри та каптур, а голос за кадром каже: «Ховатись сенсу більше немає». На його худі у кольорах військового камуфляжу нашивки «російські ідеологічні війська» та «командувач спецпідрозділом».
Далі у презентації говориться про те, як аналізується та вивчається інформаційне поле різних країн, щоб краще розуміти їх громадян — які проблеми турбують сьогодні та прогнозувати, що стане важливим для них завтра. Як ретельно готується контент відповідно до країни та прийнятої у ній журналістської стилістики, аби вплив інформаційних атак був найбільш ефективним. Діяльність АСП була переважно сфокусована на інформаційному полі 4-х країн: Німеччини, Франції, США та Ізраїля.
До своїх набутків, окрім текстових та візуальних підробок журналістських матеріалів, аналітики світових ЗМІ, вони також додають написання:
- псевдозвітів авторитетних міжнародних організацій, прикладом, американського аналітичного центру RAND,
- підробних пресрелізів від урядових установ різних країн — МВС Німеччини або прикордонної служби Польщі тощо,
- псевдоаналізів соціальних досліджень,
- пошук потенційних спікерів.
Далі більше, після ретельного опису дезінформаційних «досягнень» АСП, закадровий голос говорить: «Поле битви — уми жителів планети Земля. Це поле битви залишиться за нами!».