Аналітика

Як російська пропаганда використала концерт в окупованому Маріуполі та фотосесію Олени Зеленської для просування антиукраїнських наративів

Навігація та корисні матеріали

У неділю, 17 липня, російські окупанти організували в Маріуполі пропагандистський концерт до Дня металурга. У парку Гурова виступали актори місцевого драмтеатру, симфонічний оркестр. Головною «зіркою» концерту був екс-соліст російського гурту «Лєсоповал» Сергій Купрік.  

Важливо: українські військові залишили місто ще два місяці тому, Маріуполь перебуває під контролем РФ. Святкування Дня металурга в Маріуполі висвітлювалося російськими ЗМІ, вони стверджували що у «звільнене»місто повернулося «мирне життя», і місцеві мешканці «радіють». Для посилення емоційного ефекту публікувалися фото і відео з учасниками «народних гулянь»: дітьми, сімейними парами та літніми людьми.

https://www.donetsk.kp.ru/daily/27419.5/4619054/

Орієнтовані на західну аудиторію твіти, опубліковані 20-24 липня, також просували наративи про «звільнений від українських нацистів» Маріуполь, жителі якого «вдячні» російській армії і «співають російською мовою». 

27-28 липня зафіксовано масові публікації уривка з концерту з виступом Купріка. Цільова аудиторія твітів — американські платники податків, які знають про війну в Україні і військову допомогу США, але не дуже орієнтуються в ситуації. Зокрема не знають, що Маріуполь окупований росіянами. Просуваються наступні меседжі:

  • «Концерт у зоні бойових дій неможливий, отже війна в Україні — фейк»
  • «Україна витрачає гроші американських платників податків на концерти»
  • «Адміністрація Зеленського дурить американців, щоб заволодіти їхніми грошима»

Одним з перших увагу на цей уривок звернув американський політичний коментатор, редактор консервативного видання Human Events Джек Пособєц (Jack Posobiec) – інфлюенсер, що має вплив у колах прихильників Дональда Трампа. Пособєц публічний прихильник теорій змови, зокрема «Піццагейту» (про нібито приналежність представників Демократичної партії США до таємної організації педофілів).

Пособєц дав старт репостам твіту користувача @alopeki, що розповсюджує проросійську пропаганду.

Розпочалося розповсюдження згаданих меседжів:

Фотосесія Олени Зеленської для Vogue також стала приводом для розгону меседжів про даремне витрачання коштів американських платників податків, а також для атаки на президента США Джозефа Байдена і його адміністрацію. Використовувалися маніпулятивні коментарі, а також ментальна зв’язка «глянцю» та гламуру / розкішного і безтурботного життя. Ключові меседжі:

  • «адміністрація Байдена розтринькує гроші американців»
  • «коштами американських платників податків оплачується розкішне життя подружжя Зеленських»
  • «Україна вимагає гроші, прикриваючись війною, і витрачає їх невідомо на що»
  • «у подружжя Зеленських є час на фотосесії для глянцевих журналів, отже масштаби війни в Україні перебільшені, або вона взагалі фейк».

«Обговорення» стартувало з формально нейтрального твіта Джека Пособєца. 

З фото подружжя Зеленських зробили мем для атакування Байдена і його політики щодо України.

Об’єднання двох інфоприводів (концерт у Маріуполі та фотосесія Vogue) дозволили створити об’єднаний меседж: 

  • «адміністрація Байдена витрачає на Україну десятки мільярдів доларів, гроші  витрачаються на розкішне життя Зеленських і організацію концертів. Якщо в Україні проводяться концерти, то значить серйозної війни немає».

Завдання твітів:

  • посіяти сумніви у «справжньості» війни Росії проти України;
  • представити військову допомогу США як забаганку адміністрації Байдена, ігноруючи двопартійну підтримку України;
  • представити Україну як «найкорумпованішу країну», якій не варто допомагати;
  • переконати американців, що Байден і Зеленський тримають їх за дурнів та розкрадають їхні гроші; 
  • мінімізувати ефективність фотосесії Vogue, не допустити, щоб вона посилила симпатії американців до українців та їх боротьби за свободу і демократію;
  • скерувати суспільну думку проти надання допомоги Україні.

Спростування брехні та маніпуляцій:

Знайшли помилку? Виділіть текст на натисніть комбінацію Ctrl+Enter.

Навігація та корисні матеріали

Огляд конфіденційності
Центр стратегічних комунікацій

Цей веб-сайт використовує файли cookie, щоб ми могли забезпечити вам найкращу взаємодію з користувачами. Інформація про файли cookie зберігається у вашому браузері та виконує такі функції, як розпізнавання вас, коли ви повертаєтеся на наш веб-сайт, і допомагає нашій команді зрозуміти, які розділи веб-сайту ви вважаєте найбільш цікавими та корисними.

Обовʼязкові файли cookie

Обовʼязкові cookie мають бути ввімкнені завжди, щоб ми могли зберегти ваші налаштування для налаштувань файлів cookie.

Якщо ви вимкнете цей файл cookie, ми не зможемо зберегти ваші налаштування. Це означає, що кожного разу, коли ви відвідуєте цей веб-сайт, вам потрібно буде знову ввімкнути або вимкнути файли cookie.

Сторонні куки

This website uses Google Analytics to collect anonymous information such as the number of visitors to the site, and the most popular pages.

Keeping this cookie enabled helps us to improve our website.

Звіт про орфографічну помилку

Наступний текст буде надіслано до нашої редакції: