Новини

Навіщо Лавров вимагає від України «повернення до без’ядерного статусу»

Навігація та корисні матеріали

Голова МЗС РФ Лавров назвав «повернення» України до «без’ядерного статусу» умовою «врегулювання», на якому наполягає Росія.

Насправді, Україна не може «повернутися до без’ядерного статусу», адже незмінно перебуває у цьому статусі з 1996 року. 19 років тому було завершено передачу українського ядерного арсеналу Російській Федерації. На початку 1990-х Україна підписала Лісабонський протокол (1992), Будапештський меморандум (1994) та долучилася до Договору про нерозповсюдження ядерної зброї, принципів якого послідовно дотримується. 

Умови Будапештського меморандуму та понад 400 інших міжнародних договорів РФ грубо порушила, розпочавши збройну агресію проти України у 2014 році. 

Лавров маніпулює намірами України на початку 1990-х мати без’ядерний статус та посилається на неіснуючий документ – «Декларацію про незалежність 1991 року». 

Насправді,  Декларацію про державний суверенітет Україна ухвалила 16 липня 1990 року. 24 серпня 1991 року було ухвалено Акт проголошення Незалежності України. У Декларації дійсно було проголошено наміри в майбутньому бути нейтральною та без’ядерною державою. Декларація про суверенітет – це конституційний акт. Ухваленням Конституції 1996 року та внесення змін в неї надалі було переглянуто та  уточнено конституційні засади та пріоритети держави. У Конституції немає згадок про без’ядерний статус (на момент голосування Україна вже віддала ядерну зброю Росії) та  нейтралітет  чи позаблоковість. У 2019 році, тобто вже під час збройної агресії РФ та російської окупації частини суверенної території України, у Конституції було закріплено курс на приєднання до НАТО і ЄС. Твердження Лаврова про закріплення в Конституції намірів «відновити ядерний статус» є брехнею.

Маніпуляції Лаврова є інформаційним прикриттям справжніх намірів РФ. Кремль прагне:

  • заблокувати співробітництво України з іншими  державами у сфері безпеки, оборони та розвитку військово-промислового комплексу;
  • обмежити український суверенітет шляхом заборони Києву проводити незалежну зовнішню політику;
  • перекласти відповідальність за розв’язання війни з Кремля на Київ шляхом звинувачень у «агресивній політиці» та «створенні загроз безпеці Росії».

Знайшли помилку? Виділіть текст на натисніть комбінацію Ctrl+Enter.

Навігація та корисні матеріали

Огляд конфіденційності
Центр стратегічних комунікацій

Цей веб-сайт використовує файли cookie, щоб ми могли забезпечити вам найкращу взаємодію з користувачами. Інформація про файли cookie зберігається у вашому браузері та виконує такі функції, як розпізнавання вас, коли ви повертаєтеся на наш веб-сайт, і допомагає нашій команді зрозуміти, які розділи веб-сайту ви вважаєте найбільш цікавими та корисними.

Обовʼязкові файли cookie

Обовʼязкові cookie мають бути ввімкнені завжди, щоб ми могли зберегти ваші налаштування для налаштувань файлів cookie.

Якщо ви вимкнете цей файл cookie, ми не зможемо зберегти ваші налаштування. Це означає, що кожного разу, коли ви відвідуєте цей веб-сайт, вам потрібно буде знову ввімкнути або вимкнути файли cookie.

Сторонні куки

This website uses Google Analytics to collect anonymous information such as the number of visitors to the site, and the most popular pages.

Keeping this cookie enabled helps us to improve our website.

Звіт про орфографічну помилку

Наступний текст буде надіслано до нашої редакції: