Навігація та корисні матеріали
Представники регіонів під час четвертої панелі Kyiv StratCom Forum 2025 поділились своїм досвідом у комунікаціях та інформуванні громадян на прифронтових та тимчасово окупованих територіях України.
Речник руху «Жовта стрічка» розповів про практичні кроки для підтримки зв’язку з жителями ТОТ:
«Станом на зараз ми роздали понад тисячу VPN-сервісів і спеціальних браузерів, які дозволяють людям з ТОТ отримувати доступ до правдивої інформації. Більше тисячі заходів на наш сайт щомісяця — саме з окупованих територій».
На його думку, дуже важливо підтримувати людей в окупації у будь-який спосіб, і дуже часто достатньо просто вислухати їх та підтримати, але при цьому не рекомендував людям в окупації давати марних надій.
«Вони звикли до того, що є такий режим і такі правила, але всі розуміють, що це коли-небудь скінчиться. Люди живуть цією надією, що це коли-небудь закінчиться і почнеться нормальне життя з Україною. Я б розцінював кожну людину в окупації як окрему особистість, яка одинока. Вони дуже часто не спілкуються і не діляться своїми переживаннями з іншими, тому що це небезпечно. Тому ми стараємось бути для них друзями і просто вислухати їх. Ми намагаємося бути друзями людям, які там є і які чинять спротив різними методами», — зазначив він.
Одним із найуспішніших кейсів представник «Жовтої стрічки» назвав запуск сервісу «Ти в Україні», який рух запустив у співпраці з Dovidka.info:
«Ми отримуємо відгуки з Керчі, Севастополя, Донецька — люди діляться інформацією про те, як важко їм дістатися до новин, як блокуються канали зв’язку. Наші інструменти допомогли їм відчути зв’язок з Україною та з рідними».

Ярослава Бережна, директорка департаменту масових комунікацій Харківської ОВА, згадала, як під час вторгнення Росія першочергово налагоджувала масову роздачу інформаційної друкованої продукції:
«Коли російська федерація зайшла в регіон, вона одразу почала масово поширювати свою пропаганду, зокрема і шляхом розповсюдження друкованої преси на тимчасово окупованих територіях області. Окупанти роздавали листівки, газети, через захоплену редакцію радіо організували трансляцію недостовірної інформації. \
Після деокупації адміністрація організувала видання інформаційного бюлетеня “Харківщина — це Україна” з актуальною інформацією щодо перебігу військових дій та діяльність обласної влади та керівництва держави. Видання безкоштовно розповсюджували серед населення деокупованих територій. Наразі питання підтримки діяльності та розвитку місцевих медіа є ключовим у діалозі щодо формування інформаційної стійкості та боротьбі з пропагандою у прифронтових регіонах».
Начальник управління внутрішньої та інформаційної політики Херсонської ОВА Олександр Толоконніков розповів про організацію комунікацій у регіоні, зокрема про роботу з білбордами:
«Зосередилися на тому, щоб використовувати ці банери в умовах воєнного часу з реальною користю — або для нагадування про важливість військових, або ж для створення таких проєктів, як з Довідка.Інфо, — щоб люди отримували інформацію про те, куди можуть звернутися в разі потреби».

Заступник директора Департаменту інформаційної діяльності та комунікацій з громадськістю Сумської ОДА Людмила Конозенко пояснила, чому друковані медіа можуть бути критично важливими для прифронтових територій.

«Ми орієнтувалися на радіо та телебачення, але у 2022–2023 роках якраз спрацювали друковані медіа. Сьогодні ми продовжуємо співпрацю і з друкованими виданнями — навіть якщо у них лише 1500 передплатників, це теж наші громадяни.
Розпочали з ними співпрацю та почали замовляти тематичні медіапроєкти, щоб доносити важливу інформацію до окремих категорій населення».
Знайшли помилку? Виділіть текст на натисніть комбінацію Ctrl+Enter.