Навігація та корисні матеріали
Одноденний онлайн-тренінг на тему «Сучасні інструменти стратегічних комунікацій та протидії дезінформації. Практика ефективного реагування» відбувся у четвер, 29 травня.
«Центр стратегічних комунікацій та інформаційної безпеки та «Енергоатом» – давні колеги та партнери, допомагаємо одне одному. Ми у своїй роботі дотримуємося принципу, коли теорія поєднується з досвідом. Тренінги ведуть мої колеги, які мають практичний досвід у своїй сфері та мають великий багаж знань.
Наші методичні матеріали також базуються на практиці та поєднуються з українською теорією та провідною теорією наших партнерів. У кожного беремо найкраще і намагаємося його поширювати. Маю побажання підтримувати цей дискурс і також ділитися своїми кейсами, щоби взаємозбагачуватися та робити висновки з помилок. Кожен вчиться на помилках, але краще робити це на чужих», – сказав у вступному слові керівник Центру стратегічних комунікацій та інформаційної безпеки при Міністерстві культури та стратегічних комунікацій України Ігор Соловей.
Тренером виступив аналітик Центру Олександр Гороховський, який також звернувся до учасників перед початком навчання.
«Ситуація в інформаційному просторі сьогодні така, що ми не завжди чітко можемо сказати, що одні наші дії – це протидія дезінформації, а інші – це комунікації. Ми знаходимося під постійним інформаційним тиском, відбиваємо регулярно інформаційні атаки як ззовні, так і зсередини. Тому система протидії дезінформації та комунікаційна робота (особливо, в розрізі кризових комунікацій) – діють в симбіозі. Тому сьогодні ми будемо говорити і про протидію пропаганді, і аналізувати як би ми комунікували теми, які знаходяться під прицілом творців дезінформації», – пояснив тренер на початку заходу.
Він наголосив на тому, що пропаганда воєнного часу має свої особливості – вона, по суті, здійснює інформаційний супровід того, що відбувається на полі бою, міжнародній арені:
«Ще за часів Першої світової війни сталося так, що пропаганда має “інформаційний базис” того, що відбувається на фронті, в політиці. Фактично це дві війни, дві паралельні реальності. Пропаганда під час війни стала агресивнішою і жорстокішою, вона нехтує загальнолюдськими нормами, використовує сучасні методи генерації контенту, має практично необмежений ресурс для масштабування впливів».
Навчання складалося з чотирьох модулів:
- Сучасне інформаційне середовище та гібридні загрози – учасники ознайомилися з основними типами гібридної агресії, проаналізували інформаційне поле та інструменти впливу.
- Ворожа пропаганда та інформаційно-психологічні операції – розглядалися методи і цілі російської пропаганди, поняття інформаційно-психологічних операцій, їх структура і приклади.
- Інструменти виявлення та аналізу дезінформації – учасники дізналися про маркери фейкових новин, аналіз джерел, способи приховування справжніх авторів повідомлень.
- Практика ефективного реагування та стратегічні комунікації – обговорювалися алгоритми спростування фейків, типові помилки при реагуванні, побудова власних наративів та проактивних комунікаційних стратегій.
Підсумком навчання стала сесія відповідей на запитання, під час якої слухачі обговорили конкретні кейси й отримали поради щодо застосування отриманих знань у своїй щоденній роботі.
Захід став прикладом ефективної міжінституційної співпраці у сфері інформаційної безпеки та черговим кроком у посиленні стійкості критичної інфраструктури до інформаційних загроз.
Знайшли помилку? Виділіть текст на натисніть комбінацію Ctrl+Enter.