Як російська пропаганда використала концерт в окупованому Маріуполі та фотосесію Олени Зеленської для просування антиукраїнських наративів

У неділю, 17 липня, російські окупанти організували в Маріуполі пропагандистський концерт до Дня металурга. У парку Гурова виступали актори місцевого драмтеатру, симфонічний оркестр. Головною «зіркою» концерту був екс-соліст російського гурту «Лєсоповал» Сергій Купрік.  

Важливо: українські військові залишили місто ще два місяці тому, Маріуполь перебуває під контролем РФ. Святкування Дня металурга в Маріуполі висвітлювалося російськими ЗМІ, вони стверджували що у «звільнене»місто повернулося «мирне життя», і місцеві мешканці «радіють». Для посилення емоційного ефекту публікувалися фото і відео з учасниками «народних гулянь»: дітьми, сімейними парами та літніми людьми.

https://www.donetsk.kp.ru/daily/27419.5/4619054/

Орієнтовані на західну аудиторію твіти, опубліковані 20-24 липня, також просували наративи про «звільнений від українських нацистів» Маріуполь, жителі якого «вдячні» російській армії і «співають російською мовою». 

27-28 липня зафіксовано масові публікації уривка з концерту з виступом Купріка. Цільова аудиторія твітів — американські платники податків, які знають про війну в Україні і військову допомогу США, але не дуже орієнтуються в ситуації. Зокрема не знають, що Маріуполь окупований росіянами. Просуваються наступні меседжі:

  • «Концерт у зоні бойових дій неможливий, отже війна в Україні — фейк»
  • «Україна витрачає гроші американських платників податків на концерти»
  • «Адміністрація Зеленського дурить американців, щоб заволодіти їхніми грошима»

Одним з перших увагу на цей уривок звернув американський політичний коментатор, редактор консервативного видання Human Events Джек Пособєц (Jack Posobiec) – інфлюенсер, що має вплив у колах прихильників Дональда Трампа. Пособєц публічний прихильник теорій змови, зокрема «Піццагейту» (про нібито приналежність представників Демократичної партії США до таємної організації педофілів).

Пособєц дав старт репостам твіту користувача @alopeki, що розповсюджує проросійську пропаганду.

Розпочалося розповсюдження згаданих меседжів:

Фотосесія Олени Зеленської для Vogue також стала приводом для розгону меседжів про даремне витрачання коштів американських платників податків, а також для атаки на президента США Джозефа Байдена і його адміністрацію. Використовувалися маніпулятивні коментарі, а також ментальна зв’язка «глянцю» та гламуру / розкішного і безтурботного життя. Ключові меседжі:

  • «адміністрація Байдена розтринькує гроші американців»
  • «коштами американських платників податків оплачується розкішне життя подружжя Зеленських»
  • «Україна вимагає гроші, прикриваючись війною, і витрачає їх невідомо на що»
  • «у подружжя Зеленських є час на фотосесії для глянцевих журналів, отже масштаби війни в Україні перебільшені, або вона взагалі фейк».

«Обговорення» стартувало з формально нейтрального твіта Джека Пособєца. 

З фото подружжя Зеленських зробили мем для атакування Байдена і його політики щодо України.

Об’єднання двох інфоприводів (концерт у Маріуполі та фотосесія Vogue) дозволили створити об’єднаний меседж: 

  • «адміністрація Байдена витрачає на Україну десятки мільярдів доларів, гроші  витрачаються на розкішне життя Зеленських і організацію концертів. Якщо в Україні проводяться концерти, то значить серйозної війни немає».

Завдання твітів:

  • посіяти сумніви у «справжньості» війни Росії проти України;
  • представити військову допомогу США як забаганку адміністрації Байдена, ігноруючи двопартійну підтримку України;
  • представити Україну як «найкорумпованішу країну», якій не варто допомагати;
  • переконати американців, що Байден і Зеленський тримають їх за дурнів та розкрадають їхні гроші; 
  • мінімізувати ефективність фотосесії Vogue, не допустити, щоб вона посилила симпатії американців до українців та їх боротьби за свободу і демократію;
  • скерувати суспільну думку проти надання допомоги Україні.

Спростування брехні та маніпуляцій:

Total
0
Shares

Пов'язані статті

Читати

Інтерактивна база доказів російської агресії

Понад 2600 російських військовослужбовців з 101 формування ЗС РФ та інших силових структур Росії, а також 53 типи російського озброєння і техніки, яка не могла стати трофеєм і таємно постачалась на Донбас.