«Одним з перших кроків, до яких вдається РФ на території України, є створення інформаційного та освітнього гетто»

Навігація та корисні матеріали

23 травня відбувся публічний діалог «Деокупація та реінтеграція Криму: виклики у сфері освіти». Учасники діалогу обговорили питання реінтеграції освітнього простору деокупованого кримського півострова. 

Організатори заходу:

  • Центр стратегічних комунікацій та інформаційної безпеки
  • Група гуманітарної політики Експертної мережі Кримської платформи
  • Науково-дослідний інститут українознавства
  • ГО «Кримський центр ділового і культурного співробітництва «Український дім»
  • Національний музей Голодомору-геноциду
  • Таврійська гуманітарна платформа
  • Крайова Рада Українців Криму
  • ГО «Центр громадянської просвіти «Альменда»

Про ворожий інформаційний вплив на молодь та дітей з окупованих територій розповів керівник Центру стратегічних комунікацій Ігор Соловей:

«Ми вже всі наочно побачили яку роль Росія надає системі освіти, адже саме вона перемелює та асимілює та перемелює народи РФ в один «русский народ». Тому не дивно, що одним з перших кроків, до яких вдаються окупанти на території України, є створення інформаційного та освітнього гетто з подальшим включенням освітньої системи в російські реалії. Ми це бачили на новоокупованих територіях, ще раніше це відбувалося на Донбасі та в Криму. Гострота цього питання підтверджується дослідженнями. Недавно наші колеги з Інституту близькосхідних досліджень провели опитування на звільнених територіях і з’ясувалось, що саме молодь і діти стали найвразливішою частиною українського суспільства, яку окупанти використовували для допомоги у їх діях».

Про вразливі категорії дітей та вплив ворога на їх свідомість розповіла голова Центру громадянської просвіти «Альменда» Валентина Потапова:

«Сьогодні в окупації наші діти чують останній дзвоник і я дуже сподіваюсь, що вже наступний буде лунати під гімн України. Освітнє поле окупованого Криму – це діти від 0 до 15 років. Це надзвичайно вразлива категорія, особливо дошкільняти. Згідно з останніми офіційними даними, зараз до освіти українською мовою має доступ 34 дитини на весь Крим. Також вразливі діти віком 16-17 років – саме на них направлені зусилля щодо мілітаризації та вербування до збройних сил РФ».

«Освітній процес забезпечує понад 30 000 освітніх працівників. Ця цифра дуже важлива, щоб надалі розуміти масштаб процесу майбутньої реінтеграції. Для всіх цих дітей створена система знищення української ідентичності, яка має намір перетворити цих дітей на росіян і майже всі концепції прийняті ще у 14-му році – спрямовані на дошкільнят, школярів та студентів», – додала Валентина Потапова.

Ворог мілітаризував свідомість цілого покоління дітей Криму, про що зазначив співзасновник Інституту Чорноморських Стратегічних досліджень Юрій Смелянський:

«Обʼєктивна проблема: протягом всього періоду окупації Криму дітям і не лише дітям, бо сьогодні вже йдеться про те, що десятий рік окупації, ми втратили покоління, окупанти та колабораціоністи мілітаризували їх свідомість. І їхню свідомість тепер треба демілітаризувати, а це складна обʼєктивна проблема. Вона посилюється ще субʼєктивною проблемою: неготовністю до процесу демілітаризації свідомості. Ну не займаються цією підготовкою ані МОН, ані інші інститути влади. Як можна говорити про підготовку, якщо навіть не сформовані кінцеві цілі та критерії оцінки демілітаризації свідомості». 

Також серед обговорених тем: реінтеграція та проблеми кримської освіти, проблеми кадрового резерву та шляхи її вирішення, мілітаризація свідомості кримської молоді, стан української мови в Криму, українська освіта у Криму – як створити модель.

Повний запис діалогу дивіться за посиланням.

Центр стратегічних комунікацій та інформаційної безпеки

Знайшли помилку? Виділіть текст на натисніть комбінацію Ctrl+Enter.

Навігація та корисні матеріали

Звіт про орфографічну помилку

Наступний текст буде надіслано до нашої редакції: