Навігація та корисні матеріали
Впродовж року Центр спростував сотні фейків, провів низку надважливих досліджень і навчальних тренінгів, а також створив першу в історії хроніку інформаційної війни Росії проти України.
Детальніше про те, яким був 2024-й для команди Центру стратегічних комунікацій, розповідаємо нижче.
Основні треки
У 2024 році аналітичний відділ Центру стратегічних комунікацій та інформаційної безпеки провів понад 20 досліджень, присвячених аналізу російських пропагандистських наративів, виявленню інформаційних операцій, а також засобам і методам поширення дезінформації.
Серед них наступні дослідження:
- Роль телеканалу «Звезда» в інформаційному супроводі агресивної війни проти України
- Як Росія дискредитує Олену Зеленську
- Анонімний telegram-канал «НачШтабу». Аналітична записка
- Як Росія атакує Україну дезінформацією через рекламу в Facebook: дослідження Центру стратегічних комунікацій
- «Злочини України проти дітей». Структура російського наративу та інформаційні операції
- Як російські спецоперації намагаються зірвати мобілізацію в Україні
- Терор та інформаційні атаки: як Кремль намагається залякати харків’ян
- Зручність чи небезпека: що не так із месенджером Telegram
- Архітектура брехні. За лаштунками антимобілізаційної пропаганди ворога
- Спам, реклама, фейки. Як російська пропаганда атакує українців у соцмережах
Підготовлена і надрукована брошура «Рашизм це…» додатково до української версії також англійською, німецькою, французькою, іспанською та італійською мовами.
Центр став партнером команди, яке створили багатомовне видання «The Ukrainian Review» – англійською, німецькою та французькою мовами, та поширюється за кордоном на міжнародних заходах та серед громад. Журнал створюється та друкується спільно з Центром стратегічних комунікацій та інформаційної безпеки.
Результати роботи у 2024 році:
Видано збірник «Як російський інформаційний корабель пішов на… Фейки та наративи пропаганди під час повномасштабної війни».
Це книга-хроніка інформаційної війни на основі щоденних дайджестів російської пропаганди, які Центр готує вже протягом трьох років. Збірник відтворює динаміку російської пропаганди та дезінформації, а також виокремлює її магістральні теми.
Видання готувалося не лише для історії, але й для правоохоронних органів, які займаються розслідуваннями злочинів росіян – книга ляже в основу кримінальних справ проти російських пропагандистів.
Щоденне реагування на інформаційні загрози
Протягом 2024 року аналітичний відділ Центру стратегічних комунікацій та інформаційної безпеки продовжував здійснювати щоденний моніторинг інформаційних загроз.
Разом з командою оперативної комунікації аналітики брали участь у оперативному виявленні і дебанкінгу найбільш значущих фейкових повідомлень та маніпуляцій російської пропаганди, що з’являлися у інформаційному просторі України.
Також аналітичний відділ продовжує випускати щоденні дайджести російської пропаганди, які публікуються не лише на сайті ЦСКіБ, але й інформаційному агентстві Укрінформ та виданні Детектор-медіа.
Формування політики «одного голосу»
Протягом 2024 року аналітичний відділ продовжував створення і розсилку щоденного меседжбоксу. Який покликаний сприяти формуванню політики «одного голосу» серед державних і недержавних, зокрема іноземних, агентів стосовно ключових питань порядку денного України.
Цього року до української і англійської версії додалась розсилка французькою мовою. А серед отримувачів – додались інституції ЄС та кілька нових іноземних посольств в Україні.
Публічні заходи
Протягом 2024 року Центр стратегічних комунікацій та інформаційної безпеки організував та взяв участь в 22 публічних заходах з партнерами, під час яких співробітниками аналітичного відділу та запрошеними експертами обговорювалися актуальні питання порядку денного як в Україні, так і у міжнародній площині.
Серед них, наприклад, «круглі столи», презентації книг чи участь у публічних заходах партнерів.
Зокрема:
Круглий стіл «Національні рухи в Росії: вплив на внутрішню ситуацію та війну з Україною»
- https://spravdi.gov.ua/rozrahovuyemo-shho-zmozhemo-zrobyty-rozvorot-nashoyi-derzhavy-v-bik-dekolonizacziyi-ta-deimperializacziyi-rosiyi-valerij-pekar/
- https://www.youtube.com/watch?v=EBT5qcLYs6g
Круглий стіл «Центральна Азія: медіаландшафт і російські впливи»
- https://spravdi.gov.ua/ukrayina-maye-tochky-vhodu-v-czentralnu-aziyu-doslidzhennya/
- https://www.youtube.com/watch?v=ml4LZRz60zs
Круглий стіл «Фіно-угорський спротив Росії: боротьба без союзників?»
- https://spravdi.gov.ua/tematyka-dekolonizacziyi-rosiyi-nabuvaye-dedali-bilshoyi-aktualnosti-maksym-majorov/
- https://www.youtube.com/watch?v=wepwr5eVdlo
Круглий стіл «Ніколи знову? Виклики європейської політики пам’яті про Другу світову в контексті російсько-української війни»
- https://spravdi.gov.ua/pamyat-pro-vijnu-mozhe-peretvorytysya-na-parodiyu-zamist-zasterezhennya-majorov/
- https://www.youtube.com/watch?v=PAkVzgxDTM0
Круглий стіл «Рашизм – розпізнати, зупинити, засудити»
- https://spravdi.gov.ua/praczivnyky-ideologichnogo-frontu-yaki-prosuvayut-ideyi-rashyzmu-ye-zlochynczyamy-na-rivni-z-okupantamy-igor-solovej/
- https://www.youtube.com/watch?v=r-ODYkYhKpM
Круглий стіл «Україна та арабський світ: два роки війни»
- https://spravdi.gov.ua/moskva-spryjmaye-krayiny-globalnogo-pivdnya-yak-slabku-lanku-czentr-stratkomunikaczij/
- https://www.youtube.com/watch?v=fQHpCM7ClLE
Також долучались матеріалами від Центр стратегічних комунікацій та інформаційної безпеки до проведення закритої презентації Управління державної охорони України для іноземного дипломатичного корпусу, акредитованого в Україні. Дипломатична академія України імені Геннадія Удовенка при МЗС та УДО зібрали дійсно потужний представницький захід, де представили напрацювання Управління держохорони, а також бачення викликів в сфері захисту вищих посадових осіб.
Оперативна комунікація
В умовах інформаційних війн, кризи довіри до медіа та швидких змін на платформних алгоритмах ми залишалися голосом стабільності та надійності. Для Центру стратегічних комунікацій цей рік довів, що діджитал продовжує бути не просто інструментом, а потужним союзником у боротьбі за правду.
Цифровий розвиток Центру: основні досягнення
Розширення аудиторії:
Загальна аудиторія 411 586
- Наш Telegram-канал зібрав 55.9 мільйонів переглядів.
- Створений у 2023 році канал у WhatsApp перетнув позначку у 14 980 тисяч підписників (+12 000 за рік), X досяг відмітки у 66 800 підписників та отримав 20.6 мільйонів показів, Threads досяг позначки у 10 816 підписників;
- Активізовано роботу відеонапрямку – за рік залучено 1.1 млн переглядів відео, зокрема на платформі ТікТok.
- YouTube-канал перетнув позначку у 26 400 тисяч підписників, а кількість переглядів наших відео досягла 9.8 млн переглядів за рік.
- Facebook та Instagram також показали стабільний ріст — 19.4 млн охоплення матеріалів.
- Запущено ще один майданчик на англомовну аудиторію – BlueSky за перші 3 тижні залучив 6 400 читачів.
Залученість аудиторії:
- Найуспішніший пост 2024 року — відео-ексклюзив про підготовку корейських солдат у рф, охоплення якого понад 8 млн.
- Нові формати та колаборації:
- Запущено формат відеоспростувань фейків від Центру стратегічних комунікацій, які зібрали 1.1 млн переглядів.
- За рік запущено більше 20 колаборацій з різними підрозділами Сил оборони, волонтерськими організаціями, провідними медіа та бізнесом, серед них:
- Укрзалізниця
- Укрпошта
- Патронатна служба «Магура»
- Uklon
- Госпітальєри
- Ґрунт
- ДТЕК
- Офіс генпрокурора та інші.
Антикризові комунікації:
- У відповідь на поширення фейкових новин про мобілізацію Telegram-канал Spravdi оперативно спростовує дезінформацію. Ці дописи отримали понад 10 млн переглядів.
- У 2024 році в інформаційному просторі Росія ширила вкиди про буцімто нелегітимність української влади через непроведення президентських та парламентських виборів в умовах війни. Центр оперативно відреагував, запустивши ряд інформаційних матеріалів, які роз’яснювали правові норми та реалії виборчого процесу в умовах воєнного стану.
- Російська пропаганда поширювала неправдиві повідомлення про те, що Україна нібито втрачає контроль над постачаннями озброєння, а частина зброї потрапляє на чорний ринок. Центр оперативно реагував на ці вкиди – як новинним контентом, так і просвітницькими матеріалами з цього питання.
Комунікаційні кампанії
Кампанія про екологічні злочини Росії
У вересні ЦСК у партнерстві з Берлінською громадська організація «Vitsche» запустили комунікаційну кампанію на тему екології під час війни. Комунікаційна кампанія мала дві цільових аудиторії – українську та німецьку.
У межах кампанії у Facebook та Instagram були опубліковані матеріали про екологічні злочини Росії, способи притягнення агресора до відповідальності, а ще – надихаючі історії активістів та рекомендації позитивних еко-кроків.
Друга хвиля кампанії розрахована на те, щоб донести до німецької аудиторії правду про наслідки російської агресії, а також підкреслити стійкість українців, які попри війну розвивають інноваційні екологічні ініціативи. Ця кампанія — це не лише про інформування, а й про мобілізацію міжнародної спільноти. Лише об’єднавши зусилля, ми зможемо вирішити цю кризу. Поширення таких історій — це потужний інструмент боротьби з дезінформацією та зміцнення солідарності як всередині України, так і за її межами.
У рамках цієї кампанії були опубліковані матеріали на соцмережі X (твіттер), а також розміщена зовнішня реклама у м. Берлін, яка розповідає його жителям про екологічні злочини Росії.
Кампанія «Ми всі за одне»
Центр розробив та запустив національну кампанію «Ми всі за одне», яка покликана нагадати українцям про їхню суперсилу – Єдність. Кампанія «Ми всі за одне» прагне підкреслити значення колективної сили українців на шляху до перемоги, нагадати про надвеликий внесок кожного, що вже був зроблений, та надихнути не зупинятися, продовжувати об’єднуватись навколо волонтерських ініціатив абсолютно різного масштабу.
В рамках кампанії створено диджитал ролик-маніфест, який виразно передає головну ідею взаємодопомоги, що здатна змінювати хід подій: військові та цивільні, найменші та найстарші, українці з різних куточків країни невпинно виконують різні дії для наближення до однієї кінцевої мети — перемоги. У зйомках ролика взяли участь справжні військові та волонтери. Атмосферу підсилює емоційний саундтрек — кавер-версія пісні «Надія є» українського гурту Mad Heads.
Ролик також транслюється на телеканалах у програмі Єдиний марафон.
Також кампанія включала регіональний рівень до якого долучились волонтерські ініціативи Києва, Черкас та Львова. Організатори закликають ділитися роликами, розповідати про волонтерські ініціативи у містах, активно долучитися до активізму та волонтерства, підкреслювати важливість щоденних дій для перемоги. На регіональному рівні також були розміщені білборди та сітілайти із волонтерами-героями нашої кампанії.
Проєкт для прифронтових і прикордонних територій
У 2024-му році ми реалізували великий проєкт для прифронтових і прикордонних територій. Це спільний проєкт Dovidka.info Центру стратегічних комунікацій та Центру національного спротиву. Метою проєкту було підвищити обізнаність людей в прикордонних та прифронтових областях про методи ненасильницького спротиву, донести до них важливу інформацію про те, як захистити себе, як надати першу домедичну допомогу, допомогти поліпшити психологічний стан, а також як протидіяти ворожій пропаганді.
Також важливою складовою проєкту була просвітницька робота для того, щоб доносити людям на прикордонних та прифронтових регіонах інформацію про історичний контекст боротьби українського народу проти загарбників.
Це унікальний проєкт для нас, адже він одночасно охоплював найрізноманітніші методи поширення інформації: радіо, телебачення, інформаційні борди, майданчики для подкастів, YouTube, друковані видання, поширення матеріалів з рук в руки в ЦНАПах, магазинах, торгових центрах, укриттях, Пунктах Незламності тощо.
В рамках цього проєкту ми видали нову брошуру: «Життя під час війни: поради з безпеки, медицини та спротиву». І поширювали її офлайн на онлайн.
Проєкт в цифрах:
- Проєкт охопив 7 прифронтових і прикордонних областей: Сумщину, Чернігівщину, Дніпропетровщину, Харківщину, Миколаївщину, Херсонщину та Волинську область.
- 17 мільйонів – загальне охоплення продуктів проєкту Instagram, Telegram, TikTok та Viber, 36 колаборацій у соцмережах з різними блогерами, медіа та державними відомствами.
- 99 807 – загальна кількість брошур, які ми розповсюдили за час проєкту офлайн і онлайн
- Розповсюджено 127,000 ліфлетів із порадами з безпеки та спротиву
- 100 000 стікерів з ілюстрацією міст та Qr-кодом на електронну версію брошури розклеїли у прифронтових громадах
- 100 бордів із цитатами спротиву розміщено в прифронтових областях, їх охоплення – 1 390 000 контактів.
- 16,1 мільйонів – охоплення анімаційних роликів в соцмережах, в етері ТБ і в потягах Укрзалізниці.
- 16 068 трансляцій аудіороликів з порадами в етері топ-радіостанцій країни. Охоплення цих аудіороликів – 1 710 000 контактів. Щонайменше 360 000 прослуховувань подкастів про пісні спротиву.
- 6,9 мільйонів переглядів у сайту Dovidka.info за рік проєкту, кількість унікальних користувачів – 947 тисяч.
Інформаційна кампанія на Херсонщині
Цього року Херсонщина неабияк страждала від атак російськими скидувальними дронами. Подекуди, ворог робив по 100 скидів на цивільних людей щодня. До цього підступного методу терору росіяни додали ще один – дистанційне мінування. Тож, коли постала потреба в інформуванні щодо дронової небезпеки, волонтерка Ольга спільно з Херсонською ОВА звернулася до нас із проханням розробити плакати з алгоритмом дій під час атаки дронів.
Щоб допомогти, ми виготовили для Херсона постери з алгоритмом порятунку від дронів, що скидають вибухівку. Їх розмістили в укриттях, на поштах, у школах, на зупинках громадського транспорту й у різних державних установах.
Згодом ми створили анімаційний ролик «Як урятуватися від дрона», що сьогодні доступний онлайн і транслюється в Національному телемарафоні.
Інформаційні постери про мінну небезпеку стали продовженням нашої кампанії для Херсона. Ми розробили ще одну серію постерів, що містять чіткі інструкції, як розпізнати «пелюстки» та що робити, якщо ви їх знайшли.
Постери поширюються всім регіоном в укриттях, магазинах, на зупинках громадського транспорту, у державних установах та інших місцях скупчення людей.
Тим часом на білбордах Херсона можна побачити посилання на Dovidka.info як ресурс із безпековими порадами.
Співпраця з газетами прифронтових громад
Під час нашої співпраці з прифронтовими регіонами ми звернули увагу, що в багатьох громадах є серйозні проблеми з отриманням інформації. Через перебої зі зв’язком, часто єдиним методом дізнаватись новини є газети. Однак в той же час це міста та села, які щодня під постійними обстрілами. І ті люди, які там живуть, дуже сильно потребують безпекових порад.
Так ми налагодили регулярну співпрацю з маленькими регіональними газетами, а також з більшими газетами, які розповсюджуються і в обласних центрах. Таким чином ми розмістили там багато матеріалів, виготовлених в рамках проєкту Dovidka.info: з алгоритмами порятунку, порадами на випадок відключень світла, відсутності зв’язку тощо. І ми продовжуємо це робити, а наша база газет постійно поповнюється. За рік ми підготували понад 40 статей для 10 газет:
- Слобідський край (Харківська область);
- Ворскла (Сумська область)
- Маяк (Харківська область)
- Колос (Харківська область)
- Путивльські відомості (Сумська область)
- Вісті Придніпров’я (Дніпропетровська область);
- Вперед (Донецька область);
- Південна правда (Миколаївська область);
- Перемога (Сумська область);
- Спільнопілля (Сумська область).
Загальна кількість читачів цих газет – 176 000.
Сервіс для окупованих територій «Ти в Україні»
Команда проєкту Центру Dovidka.info спільно з рухом опору «Жовта стрічка» запустили сайт «Ти в Україні» для жителів ТОТ. Проєкт має на меті спілкуватися з людьми на окупованих територіях, інформувати їх про те, як чинити спротив та залучати їх до боротьби. На сайті доступні лінки на безкоштовні та безпечні браузер і VPN для того, щоб українці із ТОТ могли безпечно читати українські сайти.
А крім цього – там є 3 блоки порад, складені на основі матеріалів Dovidka.info: з безпеки, спротиву та інформаційної гігієни. Цей проєкт з перших днів почав користуватись попитом. Його поширювали на ресурсах різних окупованих населених пунктів, на сайті Міністерства реінтеграції тимчасово окупованих територій, Уповноваженого ВРУ з прав людини тощо.
Проєкт в цифрах:
- стартував 30 вересня 2024 року;
- за перші два тижні сайт отримав охоплення понад 10 мільйонів;
- переглядів сайту – 1 122 000;
- понад 1000 людей заповнили анкету за перший тиждень;
- понад 100 згадок в інтернеті;
- 578 000 – охоплення в Телеграмі.
Dovidka.info Центру стратегічних комунікацій – на великих екранах
Цього року ми здійснили ще одну важливу для нас колаборацію – із ТРЦ Гулівер, розташованим у центрі української столиці. Його будівля має 8 екранів різного розміру на своєму фасаді.
В жовтні на цих екранах транслювали 2 промо-ролика проєкту Dovidka.info. Загалом – 1050 виходів ролика. У ньому ми закликали людей шукати відповіді на важливі під час війни питання на наших ресурсах.
Участь у заходах
В червні команда Dovidka.info вдруге взяла участь у фестивалі «Учителі Майбутнього» у Львові. Там команда провела навчання з безпеки для вчителів та презентувала брошуру та інші матеріали, виготовлені у рамках проєкту про спротив. Це без перебільшення найбільша освітня подія країни, яку відвідують ключові «гравці» освітньої галузі країни.
Загалом на фестивалі зібралось понад 2500 учителів з усієї України, серед них – освітяни прифронтових та прикордонних територій. Вони приїхали обмінятись досвідом із колегами та дізнатись про нові проєкти, які можуть бути корисні в їх роботі. Зокрема – про наш.
3 жовтня команда Dovidka.info взяла участь у форумі Нацспротив-2024. Це подія, яку відвідали майже 500 учасників, ті, хто дотичні до Центрів підготовки населення до національного спротиву по всій країні. Ми поставили на форумі стенд, де роздавали друковані матеріали, виготовлені в рамках нашого проєкту про спротив: брошури, наліпки та постери.
Навчальний відділ
1. Кількість за 2024 рік проведених тренінгів – 88.
Серед яких, зокрема:
– Загальна короткострокова програма підвищення кваліфікації «Російська дезінформація та способи протидії їй» була проведена 4 рази; кількість учасників – 212
– 17 тренінгів на теми стратегічних комунікацій та протидії дезінформації для ЦОВВ; кількість учасників – 552
– 8 триденних тренінгових сесій в регіонах на тему протидії дезінформації та стратегічних комунікацій для державних службовців, представників відділів комунікацій ОВА/РДА/громади (Запоріжжя, Харків, Донецьк, Луганськ, Чернігів, Суми, Черкаси, Кропивницький, Полтава, Луцьк, Вінниця, Івано-Франківськ, Тернопіль та Чернівці); кількість учасників – 155
– 3 тренінги на теми «Планування кампаній та стратегічні комунікації» та «Кризові комунікації» – для представників місцевих адміністрацій та органів місцевого самоврядування; кількість учасників – 69 (по 23 учасника /кожному)
– 4 тренінги на інші запити (для державних службовців, військових та представників місцевих громад); кількість учасників – 255
2. Кількість учасників тренінгів: 1 243
– держслужбовці – 1 188
– військові – 15
– інші – 40
- Розробка онлайн-навчання «OSINT – розвідка з відкритих джерел та інформаційна безпека» у співпраці з Victory Drones. Мета курсу – підвищити рівень компетентності громадянського суспільства у сфері OSINT, посилити його роль у забезпеченні ефективної роботи суспільних і державних структур та посприяти таким чином національній інформаційній безпеці. Курс розрахований на широку аудиторію, готову долучитися до інформаційної розвідки, підвищити обізнаність у методах розпізнавання дезінформації. Особливо корисним цей курс буде для військових, волонтерів, інструкторів та журналістів. Курс доступний безкоштовно на освітній онлайн-платформі Prometheus. Запис на курс був анонсований 18 жовтня 2024 року.
- Розробка та імплементація навчального курсу (чат-модуль) «Проактивні та реактивні методи боротьби з дезінформацією. Інформаційні атаки». Навчальний курс був проведений в період з 18 листопада по 3 грудня 2024 року, на платформі мессенджеру Whatsapp. Цінністю та інноваційною особливістю такого навчання стала можливість самостійно опрацьовувати навчальні матеріали у зручний для учасників час, закріплювати знання за допомогою домашніх завдань, а також відточувати практичні навички в протидії дезінформації та дискутувати, ставити уточнюючі запитання на щотижневих онлайн-сесіях з ментором і запрошеними спікерами. Кількість учасників, які пройшли онлайн-навчання – 41.
- Підготовка посібника з розробки комунікаційних кампаній працівниками державних органів. Посібник розроблений задля покращення навичок працівників державних органів і органів місцевого самоврядування в розробці комунікаційних кампаній на основі британської моделі OASIS (покроковий алгоритм для написання та реалізації комунікаційної стратегії, розроблений Службою урядових комунікацій Великої Британії). Публічна презентація передбачена орієнтовно на 2025 рік.
Міжнародна співпраця: участь в заходах
Робота Центру високо оцінюється партнерами та їхніми інституціями, що працюють в сфері старткому, інформбезпеки та протидії гібридним загрозам.
Так, високий представник ЄС із зовнішньої політики Жозеп Боррель завітав до Центру стратегічних комунікацій та підкреслив важливість роботи Центру у боротьбі із російською дезінформаційною діяльністю: «Ми маємо вести цю битву, виграти її, тому що справа не лише в території, а й в людях. Маємо створювати організації та підтримувати такі структури, як та, яку я відвідав – Центр стратегічних комунікацій та інформаційної безпеки».
Зустріч із представниками Європейської служби зовнішніх справ
Презентували партнерам діяльність Центр стратегічних комунікацій та інформаційної безпеки протягом останнього року. Та розповіли про методики роботи Центру щодо виявлення російських інформаційних операцій і способи реагування на них.
Крім того, обговорили можливості подальшої співпраці з ЄС. Вдячні партнерам з Європейського Союзу і Петеру Вагнеру персонально за тривалу підтримку команди Центру!
За рік команда Центру відвідала 11 міжнародних конференцій та семінарів. Серед них:
Конференція комунікаторів НАТО 2024
Заступник керівника Микола Балабан взяв участь в конференції комунікаторів НАТО 2024, яка відбулась в Берліні. Захід, організований Штаб-квартирою об’єднаних сил НАТО в Європі, пройшов під загальною темою: «Стратегічні комунікації у спектрі бойових дій».
Озвучені наративи – НАТО та її союзники повинні прийняти комплексний, проактивний підхід, який включає:
- Безперервний моніторинг і швидку адаптацію: постійне спостереження за російським інформаційним середовищем має важливе значення з можливістю швидко регулювати фокус і відповіді в міру розвитку ситуації.
- Оборонні та наступальні інформаційні можливості: необхідно розробити надійні стратегії не лише для протидії дезінформації, але й для виявлення та використання вразливостей у російській інформаційній сфері.
Досвід України пропонує цінні уроки, тому обмін нашим досвідом має вирішальне значення, оскільки ми працюємо разом, щоб створити більш стійку та єдину відповідь.
Форумі GLOBSEC 2024
19-й Форум GLOBSEC зібрався в Празі, щоб обговорити питання миру, процвітання та співпраці. Форум GLOBSEC під егідою президента Петра Павла зібрав лідерів уряду, бізнесу, академічних кіл та неурядових організацій, щоб розробити стратегії подолання викликів, з якими світова спільнота наразі зіштовхнулась. Балабан брав участь в серії закритих панелей, де зазначив основні напрямки руху країн-союзниць у протидії російській гібридній війні в світі:
Конференції «На шляху до Вашингтонського саміту НАТО»
Микола Балабан взяв участь в конференції «На шляху до Вашингтонського саміту НАТО», доєднавшись до обговорення теми «Чи здатне НАТО протистояти пропаганді країн-ізгоїв».
Також Микола Балабан взяв участь в низці заходів, зокрема:
- Захід, організований NATO Strategic Communications Centre of Excellence (Центр передового досвіду стратегічних комунікацій НАТО), де Микола Балабан виступив як спікер на конференції RIGA STRATCOM DIALOGUE 2024 «Майбутнє стратегічних комунікацій» та доєднався до дискусійної панелі Influence Operations and Attribution, де порушив питання підзвітності, прозорості та ролі штучного інтелекту в боротьбі з дезінформацією, маніпуляціями в соціальних мережах, відмиванням наративів і міжнародним співробітництвом.
- Захід, організований Club of Venice (Венеціанський клуб), де взяв участь в пленарному засіданні Венеціанського клубу в Дубліні.
- Захід, організований Psychological Defence Agency (Агенція психологічного захисту), де виступив на конференції «Опір під час війни». Балабан був запрошений на основну подію закриття політичного сезону в Швеції Almedalsveckan, де в середовищі міністрів і керівників відповідних агенцій виступив з доповіддю: «Опір під час війни», обговоривши стійкість інформаційного поля України перед обличчям російських інформаційних атак.
Друга Чорноморська безпекова конференція Міжнародної Кримської платформи
Керівниця відділу стратегічних комунікацій та аналітики Центру стратегічних комунікацій та інформаційної безпеки Марія Сагайдак взяла участь в Другій Чорноморській безпековій конференції Міжнародної Кримської платформи. Марія говорила про те, що світ повинен бути рішучішим у боротьбі з російською дезінформацією.
Семінар зі стратегічних комунікацій
15 березня 2024 року в рамках «Конференції Венеціанського клубу» (Club of Venice Conference) відбувся семінар на тему стратегічних комунікацій. В ролі запрошеного гостя виступив – Микола Балабан. Семінар був присвячений темі інновацій та технологій в рамках стратегічних комунікацій, а також відповідальності уряду в епоху новітніх технологій. Детально було розглянуто питання етикету доповідання «своєї історії» (the ethics of telling your story).
Участь в аналітичній конференції щодо протидії FIMI
Керівниця відділу стратегічних комунікацій Марія Сагайдак взяла участь в аналітичній конференції щодо протидії FIMI, яка проходила в Лондоні. Зокрема, під час конференції Марія Сагайдак представила дослідження Центру стратегічних комунікацій та інформаційної безпеки «Інформаційні атаки в соціальних мережах: дослідження впливу російської дезінформації через рекламу в Facebook».
Конференція в Лондоні стала важливою платформою для обміну досвідом і налагодження міжнародної взаємодії у сфері дослідження інформаційних операцій.
Воркшоп практиків «Протидія дезінформації»
1-2 жовтня 2024 року проходив воркшоп щодо протидії дезінформації, зокрема, російській. Подія проходила наживо в м. Гельсінкі, Фінляндія. Від Центру стратегічних комунікацій на події була присутня Катерина Нечаєва – асистентка тренінгового напрямку Центру.
Участь у воркшопі взяли понад 60 осіб, що представляли різні країни, а саме: Австрію, Швецію, Данію, Норвегію, Польщу, Канаду та інші.
Співпраця з Big Tech
Протягом року ЦСКІБ активно комунікував з Big Tech компаніями США. Протягом року тривала співпраця з розвитку встановленого механізму реагування на повідомлення та профілі, що поширюють дезінформацію чи фейкові наративи щодо України. Зокрема, йдеться про Facebook та Instagram, де відповідні профілі поширюють мову ворожнечі, пропагують війну та видають себе за українські державні установи чи посадовців.
На зустрічі з керівницею з публічної політики корпорації МЕТА (США) в Центральній та Східній Європі Катериною Крук представниця корпорації підкреслила ефективність їх співпраці з Центром стратегічних комунікацій та інформаційної безпеки. Катерина Крук нагадала, що корпорація МЕТА знаходиться на постійному зв’язку з ЦСКІБ, який є однією із двох державних установ України, яка регулярно допомагає виявляти координовану неавтентичну поведінку в соцмережах Facebook та Instagram та фіксує інші інформаційні загрози.
Зокрема, моніторинг онлайн-активності та виявлення сторінок, що порушують політику Meta виявив ряд порушень політики та випадків поширення дезінформації. Звіти з детальним описом складені та передавались Meta для вживання відповідних заходів. Так, за 2024 рік ЦСК було надіслано 242 заявки на закриття фейкових сторінок, з яких було закрито 93.
Флагманська подія Центру: KyivStratCom Forum
Kyiv StratCom Forum — дводенна подія з панельними дискусіями, спрямована на обмін та вдосконалення підходів до стратегічних комунікацій та підвищення стійкості до дезінформації на національному рівні в Україні та країнах-партнерах НАТО у Східній Європі.
Сьогодні українські фахівці мають найбільший досвід у боротьбі з дезінформацією та подоланні загроз, повʼязаних з гібридною війною. Завдяки таким подіям ми маємо змогу поділитися цим досвідом та поширювати свої знання. Вперше захід був організований Центром стратегічних комунікацій у 2021 році. Kyiv StratCom Forum — це майданчик, де збираються провідні експерти, серед яких іноземні гості, представники української влади та громадських організацій, які спільно з ЦСК розглядають та вивчають ефективні шляхи співпраці між державою та громадянським суспільством у забезпеченні консолідованої реакції всього суспільства на дезінформацію.
27-28 березня Центр стратегічних комунікацій та інформаційної безпеки провів у Києві третій щорічний форум Kyiv Stratcom Forum 2024. Учасниками форуму стали фахівці, експерти та професіонали в сфері комунікації та боротьби з дезінформацією та понад 400 зареєстрованих гостей протягом двох днів заходу.
«Протидія дезінформації – це не лише спростування фейків, це й значною мірою поширення коректної, достовірної, вчасної інформації, що є складовою ефективних стратегічних комунікацій. Наш Центр вірить у силу синергії, силу обміну досвідом, думками та баченням між різними спеціалістами, у тому числі з різних країн. Досвід кожного з наших іноземних друзів є надзвичайно корисним і унікальним. Саме заради цього ми започаткували Kyiv Stratcom Forum та раді бачити, що з кожним роком він збирає все більше і більше авторитетних спікерів з різних куточків нашої країни та світу», – Ігор Соловей.